Breaking News

Encik Azlan bin Abidin : Mari Mengunjungi Melaka !




Dumai- Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Pembangunan Pantai Sungai Melaka (PPSPM) Malaysia mengajak semua pihak untuk mengunjungi Melaka karena makin banyak destinasi pelancongan yang bagus. Apalagi Dumai, Riau yang dekat dengan Melaka yang bisa ditempuh hanya 2 jam saja.Mari mengunjungi melaka !

Hal ini disampaikan Azlan bin Abidin kepada media Seputarriau.co di room hotel grand Zuri Dumai, Sabtu (06/07/2019) didampingi  rombongan PPSPM. Azlan juga menyampaikan Indonesia menduduki peringkat ke 2 pelancong yang ramai datang Melaka untuk berwisata setelah China.Disebabkan faktor budaya hampir sama menjadikan daya tarik mendatangi Melaka, salah satunya dari Riau dan Kepulauan Riau dan Negeri Negeri lain di Indonesia.

"Indonesia menduduki peringkat ke 2 pelancong yang ramai datang Melaka untuk berwisata setelah China.Disebabkan faktor budaya hampir sama menjadikan daya tarik mendatangi Melaka, salah satunya dari Riau dan Kepulauan Riau dan Negeri Negeri lain di Indonesia" ungkapnya ketika diwawancarai media.

Selain itu dengan kerjasama yang erat dan rapat antara agensi pelancongan dan media makin memantapkan lagi hubungan 2 hala antara Malaysia dan Indonesia. Kami bekerja sama hari ni sudah 600 agensi pelancongan seluruh Indonesia untuk memantapkan agar ramai datang ke Melaka.Kami berharap Akhir dari pada tahun 2019 datang ke Melaka untuk menyaksikan program tahunan yang dilaksanakan di Melaka.

"kerjasama yang erat dan rapat antara agensi pelancongan dan media makin memantapkan lagi hubungan 2 hala antara Malaysia dan Indonesia. Kami bekerja sama hari ni sudah 600 agensi pelancongan seluruh Indonesia untuk memantapkan agar ramai datang ke Melaka.Kami berharap Akhir dari pada tahun 2019 datang ke Melaka untuk menyaksikan program tahunan yang dilaksanakan di Melaka" ungkap Encik Azlan.

Sebagai penutup ia menyampaikan hubungan antara kita agar menjalin erat, hubungan kita dengan pelancong dan hubungan sesama ide.Supaya akan lebih bagus dan mantap, dan menjadikan hubungan 2 hala makin erat.

"Kita akan menjalin kerjasama  agar hubungan menjadi erat, hubungan kita dengan pelancong dan hubungan sesama ide.Supaya akan lebih bagus dan mantap, dan menjadikan hubungan 2 hala makin erat" tutupnya.

Laporan: Gunawan.R

Tidak ada komentar